On the Road: Horgásztanya étterem / Rum

2015. április 19. 18:00 - TR8

Tavaly óta egyre többször került szóba ismerősöknél, barátoknál a rumi Horgásztanya étterem. Általánosan mindenki jó véleménnyel volt a helyről, így nálunk is be volt már tervezve egy ideje a kóstoló. Jómagam szeretem a halászlét és úgy általánosságban mindent ami halból van, a rengeteg ajánlás után bizakodva érkeztünk, ezúttal egy jó barát tartott velem. Barátnőmmel már párszor zátonyra futottunk, nem voltunk képben a nyitva tartást illetően. De ha nehezen is, oda értünk. Öt óra környékén érkeztünk, én futás után, tehát éhesen.

Belépve rögtön kaptunk egy asztalt. A rövid étlapot átfutottam, igaz mindenképp halat akartam, ha már horgásztanya. Egyedül a halászlében voltam biztos, majd a pincér tippjére, rendeltem egy harcsapaprikást vargányával. A kiszolgálásnál minden a helyén volt, kérdésemre kiderült az étterem 1999-óta üzemel, ami tavaly teljes felújításon esett át. Úgy látszik sokan csak ekkor találtak rá, én legalábbis azóta hallok róla. Az italok rögtön érkeztek, amíg vártunk körbenéztem a helyen. Közben egyre több asztal telt meg.

A belső tér letisztult, kellemes. Az étterem egy légtérben van egy sörözővel, jól leválasztva, nem zavaró.

fullsizerender.jpg

fullsizerender_1.jpg

Ezeket elnézve, biztosan van tudás, recept, és friss hal is hozzá.fullsizerender_8.jpg

Nem sokat kellett várni, érkezett is a kilenc! deci harcsa halászlé, kenyérrel. Amihez így ketten fogtunk hozzá.fullsizerender_2.jpg

Ízre kellemes, a hal állagra nagyon jó, ahogy szeretem. Még egy kis tüzesség hiányzott nekem belőle amit egy kis chilivel rögtön orvosoltam. Halban gazdag, semmiképp sem egy emberes adagról volt itt szó. Kezdtem jól lakni, de még egy tányérral muszáj volt ennem. Egyedüli negatívum a halászlével kapcsolatban, hogy mikor kihozták tűzforrón gőzölgött, ám a lé felső harmadát elég langyosak éreztem, kicsit átkeverve az aljával, már minden rendben volt. Összességében, ízre nagyon jó. Valószínű, hogy fogok élni a lehetőséggel és nyáron, ha az alkalom úgy kívánja, innen viszek majd egy kondérral. Egy szóval: Ízlett.

Ekkor még nem gondoltam arra, hogy a közelgő főétel is hasonlóan hatalmas mennyiségben érkezik, de persze így is lett. A két étel között úgy öt perc pihenő jutott, és már kaptuk is:

Harcsapaprikás túrós csuszával, vargányával. Nem kicsi...hatalamas adag, és finom is.fullsizerender_3.jpg

Erre már a hasam nem volt felkészülve, pedig belekóstolva finom. A túrós tészta is megfelelő volt, nincs vele baj. A hal pár fokkal jobban ízlett, nem főtt szét, a szaft kellően vastag. Ez is ötös. És ez az adag...Ha csak fő ételt eszek, talán, de így ez már esélytelen volt. Haverom mondta egyszer amolyan csúcs gasztró kóstoló után, hogy jó jó, de 120 kilós apósa ezzel csak felizgatja a gyomrát. Na ezt a helyet neki is fogom ajánlani és úgy általában mindenkinek aki enne egy jó halételt, vagy bármi hagyományos hazait. Deszertnek már nem maradt hely, legközelebb.

Mire megkaptuk a számlát, már szépen megtelt a hely, egy átlagos szerda este. Az árakat emlékezetből írom, sajnos étlapot nem találtam online. A halászlé kb. 1300 forint volt, a harcsapaprikás úgy 2200 forint körül lehet. Ez az árfekvés ilyen minőségű és adagú ételekért nagyon jó, sőt inkább olcsónak mondanám. A pincér még távozásunk előtt felhívta figyelmünk, hogy ha hétvégén érkeznénk mindenképp foglaljunk asztalt előre, mert borítékolható a telt ház. Ez azóta megerősítést is nyert, tehát mindenképp érdemes. Ha pénteken érkeznénk, különleges az étlapon nem szereplő ételekből is válogathatunk, legalábbis a facebook adatlapjuk ezt ígéri. Ha szereted a halat, hasad állj meg Rumban mindenképp, megéri.

 

Horgásztanya étterem

9766 Rum, Rákóczi Ferenc u. 9.

Tel.: 06 94 379 805

Nyitvatartás: 

Szerda-Szombat: 12:00-21:00

Vasárnap: 11:00-16:00

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://videkimustra.blog.hu/api/trackback/id/tr57378254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása